Jump to content

Як поділити модель на процеси, або кроки до кольорового друку.


Recommended Posts

Трохи опанувавши ази друку кожен починає щось вигадувати: а може вкласти у середину моделі якесь послання нащадкам, або гайку закладну, а може друк різними кольорами, ну щоб якісь брелоки друкувати. І тут постає питання, а як же це все зробити? Як зупинити принтер, а як поміняти пруток під час друку????

На всі ці питання Ви найдете відповіді далі на реальному прикладі.

От же, нам потрібно надрукувати заготовку для медальки, але для ваги потрібно вкласти в середину металеву шайбу. Все це треба зробити під час друку, так, щоб на виході була суцільнодрукована медалька з "вантажем" у середині. 🙂

snap_screen_20220111153023.thumb.png.aa21e38e62456d4dc6b7f573625cd822.png

Діаметр 42мм. Вона має виступи з двох сторін - отже нам потрібні ще підтримки, а в середині треба зробити пустоту для шайби-вкладки 🙂

Визначаємось з висотою шару друку - це дуже важливо, щоб вирахувати висоти процесів і не стикнутися з виступаючою, або проваленою металевою вставкою. Бо в першому випадку сопло вдариться у вставку, що може погано скінчитись не тільки для друку, а і для принтера, а у другому випадку може нерівно покласти шари верхньої кришки, що зіпсує зовнішній вигляд медальки.

От же висота шару буде 0.2мм і з цим налаштуванням ми робимо пробний слайсінг. Далі вибираємо попередній перегляд і шукаємо висоти, на яких треба змінити параметри друку.

snap_screen_20220111154356.thumb.png.4d187c6f6e318a121f00bf367482acf1.png перша частина з підтримками

 

snap_screen_20220111154552.thumb.png.01f8fc2dcef69e48c0bc4ca3ec11953f.png друга частина де повинна бути вставка замість підтримки

 

snap_screen_20220111154636.thumb.png.f1f529e8cd60b228b34715c65cd3420c.png третя частина - закрита кришкою і ще бурт.

 

Знаходимо кінець першої частини і початок друку другої

snap_screen_20220111155058.thumb.png.6bbecb813af1bc8044aa902660a87160.png

Як бачимо закінчується друк заповнення, наступний шар буде вже з підтримками. Дивимось на висоту вісі Z, а це 1.6мм і додаєм ще 0.2, результат 1.8мм записуємо собі у нотатки.

snap_screen_20220111155342.thumb.png.c21cb4d612605ef9ca824e118002fceb.png ось на висоті 2мм починається друк підтримок. Тому нам потрібна перша відмітка висотою 1.8мм.

 

Далі шукаємо початок третьої частини, а саме шар на якому буде закриватися кришка над підтримками

snap_screen_20220111155844.thumb.png.73dade04c00cd6d77f323c66b0abe311.png висота 3мм - записуємо.

 

Далі виходимо з перегляду і відкриваємо "Майстер висот" де вказуємо наші записані висоти 1.8, та 3мм, та натискаємо "Розділити процес"

snap_screen_20220111160130.thumb.png.95e2d746c9d3a803d2143993054093e7.png   snap_screen_20220111160352.thumb.png.99f1044454e7e4e040153d13af9ef27c.png snap_screen_20220111160500.thumb.png.ffd54a7387006791449891489de4e403.png  snap_screen_20220111160547.thumb.png.048be13321a730e26bffe622372e3391.png 

 

Отримали три окремих процеси у яких налаштовуємо окремі режими друку.

1 процес - виставляємо підтримки

snap_screen_20220111161437.thumb.png.95de7b99b690ce4850e4c4f423d4698d.png 

2 процес - прибираємо підтримки 

snap_screen_20220111161603.thumb.png.92b8b139750ef3fa765e801f8428ac73.png

3 процес такий самий як і 2-й.

snap_screen_20220111161854.thumb.png.ea243d6af08a563e65c2f0f18f52f441.png

У вас виникне питання, а нащо нам третій процес, як що він такий же як і другий. Цілком доцільно, третій процес я зробив свідомо і тільки для наочності 🙂

Як бачимо - кожен процес має висоту початку і кінця в міліметрах. Робимо слайсінг і переглядаємо результат

snap_screen_20220111161940.thumb.png.66ba6b960a4a3c1e5d3418ee4d3c08a4.png

snap_screen_20220111162134.thumb.png.f70a43a22d9d4b427339d55ace1b211a.png snap_screen_20220111162436.thumb.png.ac38b90a70b580e5a57d247f750204ae.png

Перемикаємо просмотр по шарах і знаходимо на якому шарі почнеться третій процес - це нам треба для подальшого налаштування друку з вкладанням шайби.

snap_screen_20220111162644.thumb.png.2ffc003fed37d5b0a1ae50b6acc04721.png

 

Ось ми і визначились, що на висоті шару 15 - нам потрібно зробити зміни у роботі принтера, щоб небезпечно вкласти металеву шайбу у надруковану пустоту медальки. 

Далі, на прикладі прошивки Марлін, ми будемо використовувати команду G-коду М0 - яка відповідає за зупинку принтера і очікування відновлення друку користувачем з екрану принтера. Для заміни пластику на іншій колір, замість М0 треба використати М600, попередньо активував її у Configuration_adv.cfg  

Тепер трохи алгоритму за яким треба все це зробити, а саме перед шаром 15 треба вставити керуючі команди:

  • Зупинити друк
  • Відвести розпечене сопло, щоб не плавило модель і не заважало
  • дочекатися команди на відновленя друку
  • продовжити друк.

От же команди:

M84 S0
G1 X10 Y10 E-5
M0
M84 S120
G1 X10 Y10 E7

 

M84 S0 - вимикає таймер вимкнення двигунів

G1 X10 Y10 Е-5 - переміщення сопла у вказані координати і ретракт пластика на 5мм (ці координати ви визначаєте самі для себе, де Вам буде зручніше міняти пластик, або щоб друкуюча голова не заважала вкладувати шайбу у медальку.

М0 - встати на паузу і чекати дій користувача

М84 S120 - встановити таймер на вимкнення двигунів на 2хв.

G1 X10 Y10 E7 - ті самі координати, але вже видавити пластик на 7мм - перед самим відновленням друку. Це потрібно, щоб не було пропуску на моделі коли сопло повернеться друкувати.

А от зараз і дійшли до питання, а як же автоматизувати цей процес, і як заставити слайсер зробити це за нас - а дуже просто!

Simplifay3D, так само як і інші слайсери має блок постпроцесінгу, який дозволяє проводити деякі маніпуляції з кодом під час слайсінгу. 

snap_screen_20220111165358.thumb.png.3607ea9e8095955e2054bb2a1b3458f3.png

Як бачимо є перелік скриптів які можно використати. Я вже приводив приклад при створені кінцевого скрипту:

Зараз нас цікавить оператор REPLACE - це команда заміни однієї строки на іньшу. 

Формат команди:

{REPLACE "XXX" "YYYY"}

Оператор знаходить запис "ХХХ" і замінює його на "YYYY

Тепер переглянемо як сімплі передає інформацію про шари у програмному коді для принтера. Можно відкрити любий згенерований G-код файл для друку у блокноті і переглянути. Там буде щось накшталт цього:

snap_screen_20220111170518.thumb.png.2e349b720811f168168c519e4da97d58.png

 

Нас цікавить саме виділена строка, яку нам треба замінити на свій код, але зробити це так, щоб код залишився цілком зрозумілий машинам, а саме принтерам.

Тому за допомогою оператора REPLACE ми міняємо 

; layer 15, Z = 3.000

на 

M84 S0
G1 X10 Y10 E-5
M0
M84 S120
G1 X10 Y10 E7
; layer 15, Z = 3.000

Як бачите перед ; layer 15, Z = 3.000 повинен з'явитись наш код, який ми розібрали вище, що цілком впишеться у формат команд для принтера, отже пишемо команду у одну строчку, розділюючи команди символами переносу строки(або каретки як вчили на програмуванні) \n

 

{REPLACE "; layer 15, Z = " "M84 S0\nG1 X10 Y10 E-5\nM0\nM84 S120\nG1 X10 Y10 E7\n; layer 15, Z = "}

 

{REPLACE "; layer 15, Z = " "M84 S0\nG1 X10 Y10 E-5\nM0\nM84 S120\nG1 X10 Y10 E7\n; layer 15, Z = "}

Звертаю увагу!!! 

Щоб оператор корректно відпрацював і не зламав код програми, висота шару 15 повинна бути однаковою у червоних полях!!!

Щоб не заплутатись з пробілами при копіюванні - спеціально команду вставив у поле код. 

 

Синім кольором я виділив ті команди які ми хотіли підставити. 🙂 

Цю команду ми вносимо у вікно постпроцесінгу слайсера і генеруємо код для друку.

snap_screen_20220111173531.thumb.png.6e4920cd68bf82dc766f29da6639f803.png snap_screen_20220111173629.thumb.png.20cf07c45410eb20964f36bd343137bb.png

 

Відкриваємо збережений файл любим блокнотом і шукаємо layer 15

snap_screen_20220111173815.thumb.png.2455c62d4a4a081f1dd7ddf26b416cea.png

 

Як бачимо - наш створений скрипт спрацював, додавши необхідні команди перед друком 15-го шару моделі. Теперь можемо друкувати і чекати поки принтер зупиниться, відвівши голову у визначене місце, і буде чекати на вкладення шайби у модель. 🙂

А щоб не пропустити час коли треба вкладати ту шайбу, можно ще додати команду на звукове сповіщення, як що Ваш принтер підтримує цю функцію. Думаю це не доставить Вам клопоту. 🙂 

 

Для тих, хто бажає замість вкладування чогось у модельку реалізувати продовженя друку іншим кольором - достатньо вписати команду М600, про яку я писав вищє і скрипт буде виглятати наступним чином

 

{REPLACE "; layer 15, Z = " "M600\n; layer 15, Z = "}

 

{REPLACE "; layer 15, Z = " "M600\n; layer 15, Z = "}

 

Як що у поле пост процесінгу додати, на новій строчці, ще одну команду з зміненим значенням висоти шару - перед вказаним шаром знову спрацює цей скрипт:

snap_screen_20220111175443.thumb.png.9c06b5dd1a1c8c20a2d2c4ec123e29f5.png

 

 snap_screen_20220111175522.thumb.png.78fc4513d7255b2daf17f34715687413.png snap_screen_20220111175556.thumb.png.f6e07fd403145b7faed090f06b1cc4d2.png snap_screen_20220111175635.thumb.png.e2d17b7b269b663a3755825aa57bdb82.png

 

Ну і для прикладу я прікріплюю цю модель у форматі factory

41,5 мм фішка- налаштований.factory

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...