Jump to content

Як правильно виставити висоту першого шару.


Recommended Posts

Мабуть всі стикалися з деламінацією першого шару. На скріні наочно відобразив деламінацію.

image.thumb.png.0ea6130b788be34d728fd6f3d4b3e1da.png

Перші натяки на можливу деламінацью можно побачити коли друкується кайма навкруги моделі.

image.thumb.png.6470b9c8b53a2a721655016f279ece9a.png

 

Теперь розберемо основні аксіоми першого шару:

  •  для міцного зчеплення пластику з поверхнею столу треба мати чисту, знежирену, поверхню. Використовувати ізопропіловий спирт, ацетон або аміак. Останні два засоби дуже сильно "б'ють по носу";
  • правильно відрегулювати висоту столу;
  • зменшити висоту першого шару друку.

Як що з першим пунктом можно розібратися без всіляких шаманств, то для останніх треба трохи знань. Ось і почнемо їх отримувати.

Регулювання висоти столу.

Тут всі знають про регулювання за допомогою листка канцелярської бумаги формата А4. Сам процес регулювання я не буду описувати, так як по ньому є багато відеоінструкцій в інтернеті. Нас цікавить математика цього процесу. Будемо розглядати стандартний друк соплом 0.4 Перший шар не має бути більшим за 1/2 діаметра сопла. Допускається зменшення товщини першого шару, а не збільшення. Зауважу, що товщина листка А4 складає 0.1мм. Принтер друкує перший шар, відносно налаштувань слайсера, де ми завбачливо вказали висоту шара 0.2 Але ж ми не врахували ще товщину листка бумаги А4, а це +0.1мм. І ось вона наша помилка, тому, що висота першого шару вже складає 0.3мм. Вище я зазначив, що перший шар не має бути більшим за половину діаметра сопла, у нашому випадку це 0.2мм.  Ось так з'являються ковбаски як на другому фото. А ще свої сюрпризи підносить алюмінієвий стіл, який від температури змінює свою кривизну площини, на великих столах може і до 0.2 гуляти площина.

 

Як боротися з цією проблемою? Саме перше і саме головне - виставляти висоту столу при прогрітому соплі та столу на робочу температуру друку!!!! Як що різниця температури друку і температури корегування висоти столу буде більше 10° - буде гарантована деламінація.

Тепер - як заставити принтер правильно викладати перший шар. Тут є два варіанти з варіаціями на тему адгезиву. :classic_biggrin:

  • треба використовувати можливості прошивки, а саме Offset_Z. З його допомогою ми можемо принтеру сказати, що у нас сопло, відносто столу, стоїть на 0.1 мм вище. Тому треба виставити цей параметр з від'ємним значенням, а саме -0.1 Ось тоді принтер почне друкувати перший шар не на висоті 0.3, як ми разрахували, а саме на 0.2, як нам і потрібно;
  • в слайсері, як приклад - Simplify3D, є можливість виставити висоту першого шару у відсотках від основної, втановленної для друку всієї деталіу. Тоб-то Як що у нас бажана висота друку 0.2 і наш листок бумаги 0.1 - нам треба зменшити висоту першого шара 0.3мм на 33% Тоді ми отримаємо бажану висоту першого шару у 0.2мм. 
  • image.thumb.png.0d8365dc883308c442bdfb0888b038d8.png

 

ЗАУВАЖУ - не треба використовувати одночасно обидва методи, бо це призведе до "втирання", або "вмазування" пластику у поверхню столу, що може призвести до понівечення всіляких ковриків, та наліпок для друку!!!

Ну а варіації на тему адгезивів - на форумі прописана. Також є багато рецептів і речовин для поліпшення адгезїї пластика до поверхні столу. Тут кожен може вибирати на свій розсуд!

 

П.С. Є ще один варіант боротьби з висотою першого шару - це друк на рафт, а бо як кажуть на платформі. Але тут також є свої недоліки та труднощі.

 

Рівного та міцного, Вам, першого шару друку!!! 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...