RazyRx 3 Posted September 13, 2022 Share Posted September 13, 2022 Усім привіт, сподіваюсь хтось зможе допомогти. Купив і встановив екструдер Trianglelab Matrix на Anet A8, на алюмінієвій рамі AM8. Він добре працює з пластиком ABS і PLA, але під час друку Monofilament TPU 90A нитка застрягає в термобар‘єрі. Двигун на екструдкрі починає клацати і не може подати пластик. Коли дістаю пластик, то кінець товстіший і мабуть через це не лізе, відрізавши цю частину, можна знову нормально друкувати, іноді навіть години 2-3. Параметри друку: Слайсер: Cura 5.1.0 Температура: 230 (пробував встановлювати від 220 до 240) Температура столу: 50 Швидкість друку: 50 мм/с Прискорення: 1000 мм/с^2 Jerk: 20 мм/с Висота шару: 0,2 мм Ширина лінії: 0,4 мм Відстань ретракту: 1 мм Швидкість ретракту: 12 мм/с Не дуже розбираюсь в 3Д друці, а в інтернеті нічого схожого знайти не зміг. Quote Link to post Share on other sites
KomAndr 363 Posted September 13, 2022 Share Posted September 13, 2022 1 годину тому, RazyRx сказав: Коли дістаю пластик, то кінець товстіший і мабуть через це не лізе Все це через задовгий термобарьер і ретракт. Бажано ТБ з тефлоновою вставкою і зменшити, або зовсім прибрати ретракт. Ну і впевнитись, що правильно зібран екструдер. Як на мене - краще було брати БМГ нф крейзі від мелов. Quote Link to post Share on other sites
Creo2005 36 Posted September 13, 2022 Share Posted September 13, 2022 1 час назад, RazyRx сказал: Усім привіт, сподіваюсь хтось зможе допомогти. Купив і встановив екструдер Trianglelab Matrix на Anet A8, на алюмінієвій рамі AM8. Він добре працює з пластиком ABS і PLA, але під час друку Monofilament TPU 90A нитка застрягає в термобар‘єрі. Двигун на екструдкрі починає клацати і не може подати пластик. Коли дістаю пластик, то кінець товстіший і мабуть через це не лізе, відрізавши цю частину, можна знову нормально друкувати, іноді навіть години 2-3. Параметри друку: Слайсер: Cura 5.1.0 Температура: 230 (пробував встановлювати від 220 до 240) Температура столу: 50 Швидкість друку: 50 мм/с Прискорення: 1000 мм/с^2 Jerk: 20 мм/с Висота шару: 0,2 мм Ширина лінії: 0,4 мм Відстань ретракту: 1 мм Швидкість ретракту: 12 мм/с Не дуже розбираюсь в 3Д друці, а в інтернеті нічого схожого знайти не зміг. для друку ТПУ рекомендують відключити ретракти взагалі 🙂 Quote Link to post Share on other sites
RazyRx 3 Posted September 13, 2022 Author Share Posted September 13, 2022 1 годину тому, KomAndr сказав: Все це через задовгий термобарьер і ретракт. Бажано ТБ з тефлоновою вставкою і зменшити, або зовсім прибрати ретракт. Ну і впевнитись, що правильно зібран екструдер. Як на мене - краще було брати БМГ нф крейзі від мелов. якщо я правильно зрозумів то NF Crazy це боуден екструдер, а в мене дірект. А з приводу термобар'єру не дуже зрозумів, довжина у нього повна 27.5мм і він же є довжиною від подаючого механізму до сопла. 1 годину тому, Creo2005 сказав: для друку ТПУ рекомендують відключити ретракти взагалі 🙂 ретракт спробую відключити але якість друку і з ретрактом 1мм погана, без нього мабуть взагалі жах буде. І це дивно, бо для стандартного екструдера Anet A8 з деякими доробками щоб не вилізав пластик повз термобар'єр все було нормально навіть з ретрактом 6мм, правда швидкість друку була меншою десь 30мм/с. Quote Link to post Share on other sites
Maks 29 Posted September 13, 2022 Share Posted September 13, 2022 Можна ще спробувати зменшити швидкість друку та послабити притиск філаменту 🤔 Quote Link to post Share on other sites
KomAndr 363 Posted September 13, 2022 Share Posted September 13, 2022 1 година тому, RazyRx сказав: NF Crazy це боуден екструдер, а в мене дірект. 🤣 або Самі, шо ні на є, трушні діректи. ТБ вкручується прямо у алюмінієвий корпус, мінімальна відстань від шестерен до сопла. Ну шо вже зараз агітками махати, зараз треба адаптуватися до нового екструдеру. Quote Link to post Share on other sites
RazyRx 3 Posted September 13, 2022 Author Share Posted September 13, 2022 Вимикання ретракту звичайно допомогло але з такою якістю можна і не друкувати. Чи є якийсь інши спосіб позбавитись від сопель? Одразу скажу на стандартному екструдері МК8 все друкувалось цим самим тпу нормально на швидкості 30мм/с з ретрактами 6мм. зменшення швидкості друку до 30мм/с нічого не змінило. Спробував замінити сопло на старе МК8(звичайно не дуже підходить бо тут v6), також не допомогло питання по збірці екструдера, я робив так: закручую сопло і залишаю до нагрівального блоку 1мм, закручую термобар‘єр до упора в сопло, після чого підтягую сопло. Все так, чи потрібно якось по іншому? Quote Link to post Share on other sites
KomAndr 363 Posted September 14, 2022 Share Posted September 14, 2022 Екструдер зібран правильно. ТБ з тефлонкою у середені? По фото - може температуру знизити? Пвдозрюю, що разом з екструдером був поміняний і термістор. У такому випадку температура точно змінилася, перевіряється термопарою. Вільні переміщення можна підняти до 150мм/с, разом з цим спробувати ретракт 2мм на 35мм/с П. С. Можна ТБ поставити з тефлоном, та тепловою проточкою, як у е3дв6. Quote Link to post Share on other sites
RazyRx 3 Posted September 14, 2022 Author Share Posted September 14, 2022 там ось такий ТБ , і я так розумію з тефлоном таких немає. вільні переміщення так і є 150мм/с. Спробую змінити швидкість ретракту. Так, термістор також новий. Перевірю тоді температуру, заодно перевірю температуру в ТБ. Quote Link to post Share on other sites
KomAndr 363 Posted September 14, 2022 Share Posted September 14, 2022 10 хвилин тому, RazyRx сказав: там ось такий ТБ От тут і є закавика. Недостатнє охолодженя радіатору хотенду, пруток розм'якшується вище теплового переходу і приліпа до стінок ТБ, що призводить до пробки. На старому екструдері, у стоку, стояла тефлонка і таких проблем не було, бо тефлон був додатковим тепловим бар'єром. 1 Quote Link to post Share on other sites
RazyRx 3 Posted September 14, 2022 Author Share Posted September 14, 2022 Так є таке, я навіть не знав що в старому тефлон) Яка варіанти є і що з таким робити? Quote Link to post Share on other sites
KomAndr 363 Posted September 14, 2022 Share Posted September 14, 2022 57 хвилин тому, RazyRx сказав: Яка варіанти є і що з таким робити? Ну прибирання ретрактів тобі не підходить. Тоді шукати ТБ з тефлоном, або зменшувати температуру і довжину ретракту 1 Quote Link to post Share on other sites
RazyRx 3 Posted September 14, 2022 Author Share Posted September 14, 2022 15 хвилин тому, KomAndr сказав: Тоді шукати ТБ з тефлоном Щось мені здається що таких ТБ з тефлоном не буває, там товщина стінок замала щоб ще і тефлонова трубка влізла. Швидкий пошук по інтернеті поки нічого не дав. Чому ж тоді так хвалять біметалічні ТБ? 20 хвилин тому, KomAndr сказав: зменшувати температуру і довжину ретракту з цим ще пограюсь, може хоча б щось вийде або назад повішу старий екструдер, він звичайно примітивний, але ж працює) Quote Link to post Share on other sites
KomAndr 363 Posted September 14, 2022 Share Posted September 14, 2022 10 хвилин тому, RazyRx сказав: Чому ж тоді так хвалять біметалічні ТБ? Ну хвалить сорокін і інші підхвачують як мантру, а як стикаються з прокручуванням різьби на ТБ - от тут, після колупання у хотблоці, щоб викрутити ту фігню, доходить, що всі ті біметалеві ТБ - фігня! Я такий використовував як направляйку-кондуктор, коли сверлив фільєру на пет-пулл станочок. На ТГ каналі є пару людей які стикнулися з прокрутом на такому ТБ і так само плюються вид біметалу. Тобі треба спробувати збільшити охолодження радіатору хотенду, щоб по максимуму охолодити ТБ. Хоча, як що ТПУ чепляється до металевої поверхні ТБ - це може призвести до більших проблем. Quote Link to post Share on other sites
RazyRx 3 Posted September 14, 2022 Author Share Posted September 14, 2022 10 годин тому, KomAndr сказав: Тобі треба спробувати збільшити охолодження радіатору хотенду, щоб по максимуму охолодити ТБ Пробував міняти вентилятор не допомогло. З великим потоком повітря нічого немає, на мк8 стояв noctua 40x40x10 Спробую заміряти температуру всередині ТБ, щоб хоч від чогось відштовхуватись. А з блогерами уже все зрозуміло, так всі нахвалюють цей екструдер і так він в них чудово друкує флексами. А тут виявляється тільки викинуті гроші. Заміряв температуру. Прогрів близько 20 хвилин. Екструдер виставив 230, на принтері відображається 230-232 нагрівальний блок 223(тобто трохи менше, хоча може контак термопари не дуже хороший) ТБ перед входом в радіатор 120 3мм вглибину 46 Не знаю що мені дає ця інформація, але поміряв) Підправив дві речі і стало нормально(хоча ще потрібно перевірити, але два рази тест з вежами додрукувався до кінця) 1. Кількість кроків для екструдера була більша ніж потрібно, потрібно 329, а було 336(просто не зберіг останні налаштування) 2. Філамент погано розмотується з котушки і екструдеру потрібно сильно тягнути його Ще правда повністю розібрав його і зібрав, не думаю що це щось змінило. Чи може це впливати? 1 Quote Link to post Share on other sites
KomAndr 363 Posted September 14, 2022 Share Posted September 14, 2022 47 хвилин тому, RazyRx сказав: Чи може це впливати? Важко сказати, але кількість кроків, як отче наш повинно бути налаштоване і перевірено після зміни екструдеру, ну а катушка то вже вторинне. Після перебору екструдера міг вгадати з прижимом пластику. Тим не менш добре, що розібрався з проблемою. 👏 Quote Link to post Share on other sites
RazyRx 3 Posted September 14, 2022 Author Share Posted September 14, 2022 23 хвилини тому, KomAndr сказав: Важко сказати, але кількість кроків, як отче наш повинно бути налаштоване Тоді з цього приводу є питання😃 Якщо виставити 329 кроків, то екструдується трошки менше ніж потрібно, а якщо 330, то трошки більше ніж потрібно. А виставити проміжні значення в налаштуваннях принтера немає можливості(якщо чесно не знаю чи в прошивці таке можна) Як краще щоб було менше або щоб було більше? А то може це якраз і впливає на цю проблему, а може і перебір щось змінив, а може це випадковість і проблема не вирішилась. Завтра поставлю на друк велику модель і там стане зрозуміло. Quote Link to post Share on other sites
KomAndr 363 Posted September 14, 2022 Share Posted September 14, 2022 33 хвилини тому, RazyRx сказав: Як краще щоб було менше або щоб було більше? Писав мануал по калібровці екструдера для кліппера, але для марліна процедура така сама, але перерахунок трохи інший. У прошивці можна вказати кроки до сотих. Як на мене - краще щоб трохи більше давило пластику. Потім через суперслайсер зробити пару тестів на визначення флоу і забити отримані параметри у профіль для пластику. 1 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.